عناصر طراحی سایت
نوشته شده توسط : the designer

طراحی وب فرایند برنامه ریزی ، مفهوم سازی و تنظیم محتوای مورد نظر برای اینترنت است. طراحی وب مدرن فراتر از نحوه نگاه چیزها (زیبایی شناسی) است و شامل نحوه کار (عملکرد) است. طراحی وب محدود به وب سایت ها نمی باشد زیرا شامل موارد دیگری مانند برنامه های وب ، برنامه های تلفن همراه و طراحی رابط کاربری است. هنگام طراحی وب سایت ، لازم است نگاه و عملکرد سایت را هم در نظر بگیرید. ادغام این عناصر در طراحی بدون در نظر گرفتن چگونگی اندازه گیری عملکرد به حداکثر رساندن عملکرد سایت کمک خواهد کرد. گوگل؟

عناصر بصری

در اینجا یک مرور اجمالی از عناصری که باید در طراحی خود در نظر بگیرید برای اطمینان از همه چیز خوب به نظر می رسد!

متن و نوشتار

اصولاً نگاه یک وب سایت و کلمات آن به هم پیوسته است. این دو هرگز نباید واقعاً جداگانه در نظر گرفته شوند. داشتن طراحان و نویسندگان محتوا در کنار یکدیگر ، به جای توالی ، می تواند یک طراحی قدرتمندتر را فعال کند.

فونت ها

هنگام طراحی وب سایت ، ضروری است که جفت فونت هایی را که به راحتی تکمیل می شوند ، بخوانید. ابزاری مانند Font Combinator Canva می تواند به شما کمک کند مسابقه مناسبی برای قلم خود پیدا کنید. ابزارهای طراحی وب مانند PageCloud حتی چندین جفت فونت را نیز در برنامه خود دارند.

رنگ ها

رنگ ها یکی از مهمترین عناصری هستند که باید هنگام طراحی وب سایت در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که در اینجا تصورات غلط زیادی درباره روانشناسی رنگ وجود دارد. هنگام انتخاب رنگ برای سایت خود ، مهم است که بر تراز کردن رنگ های خود با مارک خود و پیامی که می خواهید منتقل کنید ، تمرکز کنید.

طرح

نحوه تصمیم گیری برای تنظیم مطالب خود تأثیر چشمگیری در ظاهر و عملکرد سایت شما خواهد داشت. اگرچه در مورد چیدمان وب سایت قوانین خاصی وجود ندارد ، اما قطعاً اصولی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید. اگر نمی دانید چگونه کد بنویسید ، درک محدودیت های ابزارهای مختلف طراحی وب سایت ضروری است بنابراین شما در طول طراحی خود گیر نمی کنید.

شکل ها

استفاده از عناصر گرافیکی در طراحی وب واقعاً طی چند سال گذشته از بین رفته است. ترکیب رنگ ها و اشکال زیبا می تواند برای دستیابی به موارد زیادی از جمله توجه توجه بازدید کنندگان سایت شما به کار رود. بزرگترین چالش با این روند عوارضی است که هنگام جستجوی طرح بدون تکیه بر کد به وجود می آید.

فاصله و فضای خالی

فضایی وجود دارد که بین هر عنصر در طراحی شما وجود دارد: تصاویر ، پاراگرافها ، خطوط ... حتی حروف نیز فاصله دارند! به عنوان یک قاعده کلی ، فضای بیش از حد بهتر از آن است که همه چیز در هم پیچیده شود. مفهوم فضای سفید قطعاً مورد توجه طراحان وب مدرن است.

تصاویر

طرح های شگفت انگیز می توانند فقط در چند ثانیه اطلاعات زیادی را به شما ارتباط دهند. یکی از راه های تحقق این امر استفاده از تصاویر و نمادهای قدرتمند است. جستجوی سریع Google برای تصاویر یا نمادها ، هزاران گزینه را ایجاد می کند.

عناصر عملکردی سایت

منظور از عناصر عملکردی، مواردی است که به نحوه عملکرد سایت بر می گردند.

مسیریابی و منوها

منو و مسیریابی یکی از مؤلفه های اصلی است که تعیین می کند وب سایت شما در واقع "کار می کند" یا نه. بسته به مخاطب ، ناوبری شما می تواند چندین هدف را ارائه دهد. این کمک می کند که بازدید کنندگان اولین بار هنگام هدایت بازدید کنندگان به بخش های خاص در سایت خود ، آنچه را که باید ارائه دهند کشف کنند. در هر دو مورد ، چند روش برتر که می خواهید دنبال کنید وجود دارد.

سرعت

هیچ کس وب سایت های کند را دوست ندارد. صرف نظر از این که طرح شما چقدر زیبا است ، اگر در مدت زمان معقول بارگیری نشود ، در جستجوی شما انجام نخواهد شد و به اهداف شما نخواهد رسید. اگرچه سازندگان سایت برتر به طور معمول محتوای شما را فشرده می کنند تا بار بار را به حداکثر برسانند ، هیچ تضمینی وجود ندارد تکالیف خود را انجام دهید تا از ابزاری که انتخاب می کنید عملکرد بهینه ارائه دهد.

ساختار سایت

ساختار وب سایت نقش مهمی در تجربه کاربر و سئو بازی می کند. اگر افراد از طریق سایت شما به مرور گم شوند ، شانس وجود دارد ، خزندگان نیز خواهند شد. اگرچه برخی از سازندگان نقشه سایت رایگان به صورت آنلاین در دسترس هستند ، اما در سایت های کوچک گاهی اوقات بهترین روش این است که صفحات خود را روی تخته سفید یا روی یک کاغذ بچسبانید.

عناصر طراحی سایت را با هم بررسی کردیم. نظر شما در این زمینه چیست؟ چه موارد مهم دیگری را می توانید به این فهرست اضافه کنید؟

 




:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: